2011. március 31., csütörtök

Győztesnek lenni

Az a fajta ember vagyok, aki nehezen alszik el este, de könnyűszerrel még a tűzoltók sem verik ki reggel az ágyból. Ennek az életmódnak egyetlen egy hátránya van: sokat gondolkozik az ember hiába. Mert ágyban mielőtt elalszom minden olyan egyszerűnek tűnik. S reggel mikor nagy nehezen rászánom magam, hogy kikecmeregjek, minden áldott alkalommal rájövök, hogy habár tudom, hogy kell győztesnek lenni, valahogy nincsen hozzá kedvem.  S ha teljesen őszinte szeretnék lenni magammal, be kell ismerjem, hogy másodiknak születtem. Mert igaz, hogy van egy bátyám, s egy kisőcsém, aki ikertesóm is egyben, de ez a másodikosság ebben nem merül ki. S valahogy úgy érzem magam, hogy ha egy picit is abbahagytam vona az esti álmodozásokat, s legalább egyszer rászántam volna magam, hogy korán reggel határozottan az álmaim után lássak, egészen másképp alakultak volna a dolgok. Mert egyszer az életben szeretném,

  • hogy én legyek az első aki a legeslegjobb francia féle kacsasültet süssem Kolozsváron
  • hogy én legyek az első aki meghív egy igazi szőke zöld szemű királykisasszonyt kacsasültet vacsorálni Kolozsváron
  • hogy én legyek az első annak a szőke zöld szemű királykisasszonynak :)) igaz erre vártatok?
Nah hagyjuk a viccelődést, mert a mai bejegyzés kivételesen komoly... Komoly mert általános iskolában második voltam, liciben második voltam, egyetemen sem mondhatom, hogy első lettem volna. S arról sem tudok példát mondani, hogy a moziban első sorban ültem volna valamikor. S mindez azért, mert nem volt kedvem hozzá? Mert este alvás előtt kigondolom az űrhajó minden részletét, megdöntőm Eistein relativitás elméletét, csak, hogy az űrhajóm gyorsabb lehessen mint a fény, világ körüli utazás tervét fektetem le a jővő nyárra, s megoldom az emberiség energiapróblemáit is. De reggel mikor felkel a nap, s mikor még emlékszem, hogy terveztem egy űrhajót, átfordulok a másik oldalamra. Hiszen eszembe jut mindig, hogy ha megépíteném az űrhajót, elmennék világkörüli útra, megváltanám a világot valószínűleg délutánra végeznék vele. S akkor ülnék bambán magam elé meredve, kacsasült, vörösbor s szőke zöld szemű királykisasszony nélkül s nem lenne mit tervezgessek lefekvés előtt... 

7 megjegyzés:

  1. nem kotekedni akarok, csak tudomasodra adni, hogy az ilyen jellegu blogbejegyzesek egyes barna szemu, barna haju kiralykisasszony-jelolteknek (mert valaki akkor lesz kirakisasszony, ha azza teszik)elbatortalanito es lehangolo lehet...;)

    VálaszTörlés
  2. Éllyen Schmitt Pál! Látom tanultál tőle :D

    Továbbképzésre pedig ezt ajánlom: http://www.schmittify.com

    Amúgy meg első, második, harmadik,..., n, n+1, ...

    VálaszTörlés
  3. Na hol is kezdjem... Azt hiszem az a legnagyobb baj, hogy komolyan is gondolod, és elég sokszor leragadsz az ilyen felületes dolgokon, mint pl. a szőke, meg zöldszemű. Az még eddig eszedbe sem jutott, hogy a vajaskenyér is nagyon finom lehet egy barna/fekete hajú nem királykisasszony társaságában? S hogy a világot nem neked kell megváltani, elég csak minden nap csinálni valami jót?

    Na és ha már témába is vág, akkor vállalom :)

    VálaszTörlés
  4. Igen egyetertek az elottem szoloval:) *elso bejegyzes szerzoje*

    VálaszTörlés
  5. Mesélni arról, hogy miért nem, csak sulyosbítja a helyzetet.

    S nem a szöke, kékszeműre gondolok, hanem a királykisasszonyra, satöbbire.

    VálaszTörlés
  6. Es miert nem beszelgetsz a kommenteloiddel? Szerintem tobben lennenek...

    VálaszTörlés
  7. szívesen elbeszélgetnék velük, ha legalább egy becenevet hátrahagynának... így kellementlen, mindig írni, hogy névtelen i-nek üzenem (i megy 1-től névtelen hozzászolók számáig)...

    VálaszTörlés